بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
همیشه یکی از مهم ترین اشیاء و آثار تاریخی به جا مانده از سال های دور، نسخ مختلف کتاب های آسمانی هستند. خواندن و دیدن این نمونه های قدیمی، به درک بهتر و شناخت بی واسطه ما از گذشته کمک بسیاری می کند. قرآن، کتاب آسمانی ما مسلمانان، از ابتدای ظهور اسلام همیشه در مرکز توجه توجه بوده و در فراز و نشیب تاریخ، بارها و بارها نسخه های متفاوتی از آن تهیه شده است. امروز همراه کارناوال باشید تا با یکی از نفیس ترین نمونه های به جا مانده از قرآن کریم آشنا شویم.

تدبیر24 »در پیش رو قرآنی تاریخی و ارزشمند قرار دارد که بنا بر اطلاعات موجود و بر جای مانده، نگارشش به دست مبارک امام حسین (ع) صورت گرفته است. این کتاب قطور، برگه های بزرگی دارد و تعداد آن ها تنها به ۸۳ برگ محدود می شود. همان طور که مشخصاتش نشان می دهد، این قرآن نسخه کامل و امروزی از قرآن محسوب نمی شود. اگر اجازه داشته باشید که آن را لمس کرده و ابتدایش را باز کنید، خواهید دید که این قرآن با آیه ۷۲ سوره کهف آغاز شده و در انتها نیز به آیه ۱۳۵ سوره طه می رسد. 

قرآن ارزشمند پیش رو جلدی چرمین داد و جنس برگ هایش از پوست آهوی نباتی می باشد. به خط کوفی نگارش شده و ابعادی در حدود ۱۶ در ۱۰ سانتی متر دارد. امروزه قرآن نفیس و ۱۴۳۰ ساله در موزه آستان قدس رضوی واقع در حرم امام رضا (ع) نگهداری می شود. همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ می توانید به بازدید این موزه جذاب و دیگر گنجینه های نفیس درون آن بروید.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها